Τρίτη, Απριλίου 10, 2007

Ενα εξαιρετο Κ: Kαθημερινη 7 Απριλιου


Το τευχος 201(7/8 Απριλιου) του Κ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ηταν ολοκληρο ενα εξοχο αφιερωμα στους ακριτες της Ελλαδος,στους ανθρωπους που σε βαρος των ανεσεων τους δινουν νοημα με την παρουσια τους στον αφηρημενο ορο "ελληνικα συνορα".Γιατι τα συνορα δεν διατηρουνται μονο με την στρατιωτικη παρουσια:χρειαζεται και η ζωη και παρουσια των απλων ανθρωπων,που δρα και σαν κινητρο και αιτιολογηση της στρατιωτικης παρουσιας.

Ορεστιαδα,Γαυδος,χωρια του Πωγωνιου,Καστελοριζο,ΚατωΝευροκοπι,Τηλος,Μαστοροχωρια.

Οι ανθρωποι τους,τα προβληματα που αντιμετωπιζουν(ολα αυτα που εμεις θεωρουμε δεδομενα-επικοινωνια,συγκοινωνια,ιατρικη περιθαλψη,παιδικοι σταθμοι,δυνατοτητα γνωριμιων κλπ),τα χωρια που ερημωνουν αλλα και ελπιδοφορες ιστοριες ανθρωπων που επιστρεφουν στα πατρογονικα εδαφη στο ανθος της ηλικιας τους για να δημιουργησουν εκει,οι ηρωικοι εκπροσωποι της "κρατικης προνοιας"(αγροτ.γιατροι,νοσηλευτριες,δασκαλοι,νηπιαγωγοι..)που κανουν τη ζωη τους πιο υποφερτη,κλασικες ιστοριες ελληνικης γραφειοκρατιας-κακοδιοικησης,τοπικων διχονοιων(π.χ.Γαυδος,Τηλος).Αξιζει τον κοπο να βρειτε το τευχος αυτο,και για το εξαιρετικο φωτογραφικο ρεπορταζ που το συνοδευει και για να θυμομαστε ολοι οτι οι ανθρωποι στα μερη αυτα δεν βρισκονται εκει μονο για να μας ψηνουν καφεδες οταν τους επισκεπτομαστε το καλοκαιρι.Οτι με την παρουσια τους και την επιμονη τους στον τοπο τους,παρα τις τεραστιες αντιξοοτητες επιτελουν πραγματικα "εθνικο εργο".

Συγχαρητηρια στην εφημεριδα,τον αρχισυντακτη του αφιερωματος Γιωργο Τσιρο και τους απεσταλμενους δημοσιογραφους και φωτογραφους του Κ.

Τετάρτη, Απριλίου 04, 2007

THE GOOD SHEPHERD-(Ο ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ)


Μια πολυ ενδιαφερουσα,ενημερωμενη και λεπτομερης 3ωρη "ματιά"στις διαδικασιες και τα γεγονοτα που οδηγησαν στη δημιουργια της OSS αρχικα, τα χρονια του Β Παγκοσμιου πολεμου και στην μετεξελιξη της,την CIA τα χρονια του 'ψυχρου πολεμου".Ταυτοχρονα(και για μενα πιο ενδιαφερουσα) μια μελετη των ιδιων των ανθρωπων των μυστικων υπηρεσιων,του τι τους παρακινει να εμπλακουν σ'αυτο τον κοσμο της σκοτεινης παρανοιας οπου τιποτε δεν ειναι αυτο που φαινεται,καθως και του προσωπικου κοστους που υφιστανται.

Μυθιστορηματικο κεντρικο προσωπο ο Εντ.Γουιλσον,πιστο αντιγραφο του πραγματικου CIA man Αγκλετον,ο οποιος εχοντας να αποδειξει κατι εναντια στο οικογενειακο του παρελθον,δεχεται την προσκληση να βυθιστει στον κοσμο των Μυστικων υπηρεσιων,παρα το οτι εχει μολις παντρευτει και περιμενει παιδι,παρα το οτι το αντικειμενο του ειναι ασχετο με αυτο που καλειται να κανει(σπουδαζε ποιηση),και παρα την προειδοποιηση του Δασκαλου του(αρχικα στην ποιηση και μετα στην αντικατασκοπεια)να ξεφυγει "οσο εχει ακομα ψυχη".
Ο ανεκφραστος Γουιλσον κερδιζει την εμπιστοσυνη των ανωτερων του με τον πατριωτισμο του ,τη σχολαστικοτητα και αποτελεσματικοτητα του και συχνα γινεται αποδεκτης υποδειξεων για συναδελφους του,των οποιων η αφοσιωση τιθεται υπο κριση,αναδεικνυομενος σε κομβικο στελεχος της αντικατασκοπειας.
Κεντρικο προσωπο στην αποτυχημενη προσπαθεια αποβασης των Αμερικανων στον Κολπο των Χοιρων,στην Κουβα,ο Γουιλσον θετει ως 1η προτεραιοτητα να βρει τον ανθρωπο που προδωσε την επιχειρηση στους Ρωσους,αγνοωντας το προσωπικο κοστος που συσσωρευεται ολα αυτα τα χρονια:
Αγνωστος μεχρι τα 6 για το γιο του,"ξενος" για τη γυναικα του,αποκομμενος απ την κοινωνικη ζωη εκτος της υπηρεσιας...Ο γιος του επιλεγει παρα την δικη του απροθυμια να ακολουθησει τα χναρια του,μεσα απ την αναγκη του να βρισκεται κοντα στον παντα "απόντα" πατερα και να αποδειχτει ανταξιος του,οδηγωντας τον τελικα σε πολυ οδυνηρα διλημματα.

Περα απ το ενδιαφερον που εχει η ταινια σαν ιστορικη αναφορα στις Μυστικες υπηρεσιες που παλεψαν για την κυριαρχια του κοσμου τα τελευταια 65 χρονια,ειναι και μια βαθια σπουδη στα κινητρα και την ψυχολογια των ανθρωπων τους καθως και των συνεπειων στην προσωπικη τους ζωη.
Στρατολογημενοι απο επιλεκτες μυστικες αδελφοτητες ανθρωπων με το "σωστο υποβαθρο/προελευση"(βλ.WASP),με την πιστη οτι προσφερουν υπηρεσια στην πατριδα τους απο ποστα τα οποια λιγοι ειναι προορισμενοι να αξιωθουν,βυθιζονται σταδιακα στον κοσμο των ανακλασεων και των "καθρεφτων μεσα σε καθρεφτες",ενα κοσμο οπου δεν υφιστανται σταθερες αναφορας,οπου οι χτεσινοι αδελφοι ειναι πιθανοτατα οι αυριανοι εχθροι ή προδοτες.Ειναι αδυνατο να μη γινει κανεις παρανοικος σε αυτο τον κοσμο και εξισου αδυνατο να αφηνει αυτη την παρανοια στην πορτα του σπιτιου του.
Την πιστη τους οτι αυτο που κανουν μπορει να γινει μονο απο αυτους τους "εκλεκτους"την εκφραζει (στη μονη φορα που εκδηλωνεται)στον Ιταλο μαφιοζο-πρωην ιδιοκτητη καζινων στην Κουβα οταν κι αυτος τον ρωτα τι ειναι αυτο που τους κινει-που τους ενωνει
"οι Ιταλοι εχουμε τη φαμιλια και την Ιταλια,οι Εβραιοι τη θρησκεια τους,οι Ιρλανδοι την Ιρλανδια ακομα και οι νεγροι τη μουσικη τους.εσεις?"
"εμεις εχουμε τις ΗΠΑ.Οι υπολοιποι ειστε απλοι επισκεπτες" .

Η ταινια ακολουθει ενα δυσκολο αφηγηματικο δρομο στην παραδοση που χαραξαν προσφατα η Συριαννα(Κλουνευ) και το Μοναχο(Σπηλμπεργκ) με το οποιο εχει κοινο σεναριογραφο(Ερικ Ροθ),η σκηνοθεσια του Ντε Νιρο ειναι εστιασμενη στη λεπτομερεια και στην αναδειξη της διπλης ζωης και της υποκρισιας των πρακτορων(χαρακτηριστικη η σκηνη με τα χριστουγεν.τραγουδια στο σπιτι του Γουιλ.Χαρτ-Αl.Dulles),οποτε μην περιμενετε σκηνες δρασης.Ενδεχομενως μερικοι να τη βρουν βαρετη-ειμαι σιγουρος ομως οτι δεν ειναι ετσι-η ταινια χρηζει και 2ης θεασης γιατι σιγουρα καποια στοιχεια διαφευγουν την 1η φορα.

Απο ερμηνειες,ο Damon εχει τελειοποιησει την τεχνικη της ανεκφραστης μασκας και ετσι πορευεται σ'ολο το εργο.Εδω μπορει πραγματι να απεικονιζει τον χαρακτηρα του αλλα η εντυπωση μου ειναι οτι σε ολες τις τελευταιες ταινιες που τον εχω δει παιζει περιπου το ιδιο,οποτε μιλαμε για μανιερα.Η Τζολι ειναι απλα ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΗ στις σκηνες που "αποπλανει "τον Γουιλσον,αλλα δυσκολα πειθει ως παραμελημενη συζυγος με τετοιο παρουσιαστικο(κλασικη περιπτωση overcast).Σε δευτερους ρολους πολλοι σπουδαιοι ηθοποιοι (Wil.Hurt,Joe Pesci,Al.Baldwyn,De Niro,Torturo)

Κυριακή, Απριλίου 01, 2007

"TICKETS"Μια ταινια των Olmi/Kiarostami/Loach


3 χαλαρα συνδεδεμενες ιστοριες απο 3 σημαντικους σκηνοθετες του καιρου μας,για τα γοητευτικα ταξιδια με τρενο(σε πρωτη αναγνωση).Χαμηλων τονων σινεμα,με εμφαση στα βλεμματα και στις εκφρασεις του προσωπου(αλλα οχι ωστε να γεμιζει το καδρο οπως στις αιωνια συνεχιζομενες σαπουνοπερες),και ενταση που πηγαζει απ'την παλη των πρωταγωνιστων να παρουν μια ηθικη αποφαση.

Στην 1η ιστορια,σκηνοθετημενη απ τον Ολμι,ο ωριμος φαρμακολογος,αμφιταλαντευεται απο τη μια για τις λεξεις που θα διαλεξει για να στειλει ενα μηνυμα/μηνυμα στην ομορφη συνεργατιδα του που φροντισε να του κλεισει 2πλη θεση στο τρενο ωστε να ταξιδεψει ανετα,κι απ την αλλη,για το αν πρεπει να παραχωρησει τη μια θεση του στη νεαρη γυναικα με το μωρο στην αγκαλια,ορθια εξω απ το κουπε της 1ης θεσης.

Στη 2η ιστορια(Κιαροσταμι)παρακολουθουμε την κλιμακωση της πιεσης που συσσωρευται εντος του νεαρου Φιλιππο απο την δεσποτικη χηρα που του ελαχε να υπηρετει αντι θητειας στο στρατο.Η κυρια θελει να επιβαλλει τη θεληση της σε ολους καταλαμβανοντας θεσεις στο βαγονι της 1ης θεσης ενω εχει εισιτηρια της 2ης,και συνεχιζει ετσι μεχρι ο καλος κι αγαθος Φιλιππο να μην αντεξει αλλο.

Στην 3η ιστορια(Loach)βλεπουμε 3 φαν της Σελτικ που κατευθυνονται με το ιδιο τρενο για Ρωμη για εναν ποδοσφαιρ.αγωνα,γνωριζουν εναν 12χρονο Αλβανο με φανελα Μπεκαμ,αδελφο της κοπελας με το μωρο της 1ης ιστοριας ,κερνανε αυτον και την οικογενεια του σαντουιτς ,για να ανακαλυψουν λιγο μετα οτι το εισιτηριο του ενος λειπει.Οι υποψιες τελικα θα πεσουν-δικαιολογημενα οπως αποδεικνυεται -στο παιδι,και οι σκωτσεζοι καλουνται να αποφασισουν αν θα "δωσουν"το νεαρο Αλβανο(που ισχυριζεται οτι πουλησαν ολα τους τα υπαρχοντα για να συναντησουν τον πατερ-φαμιλια στη Ρωμη,ταξιδευοντας ασφαλεστερα απ'οτι με τους θαλασσιους σκυλοπνιχτες) ή θα χασουν τον αγωνα,αφου δεν εχουν χρηματα για να πληρωσουν το προστιμο με επιπλεον κινδυνο να χασουν και τη δουλεια τους αν κρατηθουν καποιες μερες απο την ιταλικη αστυνομια.

Τελικα βεβαια αυτες οι 3 ιστοριες που διαδραματιζονται στο τρενο ειναι απλως το οχημα για να αναδειχθουν τα εισιτηρια(αλλωστε η ταινια λεγεται tickets) ως μεταφορα για τις κοινωνικες/ταξικες διαιρεσεις.
Ο καθηγητης της 1ης ιστοριας εχει στη διαθεση του 2 εισιτ.1ης θεσης για να ταξιδεψει πιο ανετα,η χηρα της 2ης θεσης καταφερνει με τον συνδυασμο απολυταρχικης συμπεριφορας/επικλησης σεβασμου στην ηλικια της και την συνακολουθη αδυναμια ταλαιπωριας να παραμεινει παρατυπα στην 1η θεση ,ενω οι φαν της Σελτικ,αν και ταξιδευουν 2η θεση,βρισκονται εγκλωβισμενοι σε ηθικο διλημμα απ τους ακομα πιο αδυναμους αλβανους που ολο αυτο το διαστημα ταξιδευουν κυριως ορθιοι.

Ενα ακομη στοιχειο που παρατηρησα εχει να κανει με τη διαφορετικη συμπεριφορα του Ιταλου ελεγκτη εισιτηριων.Ενω ειναι πολυ υποχωρητικος απεναντι στη δεσποτικη χηρα και παρα το οτι αυτη αρνειται να παραχωρησει τις κατειλημμενες θεσεις στους νομιμους κατοχους τους της βρισκει κενο κουπε στην 1 η θεση,δε δειχνει καθολου κατανοηση απεναντι στους φαν της Σελτικ,ενω ειναι μαλλον εμφανες οτι κατι περιεργο εχει συμβει..σχολιο για τη διαφοροποιηση συμπεριφορας της γραφειοκρατιας/εξουσιας αναλογα με τη δυναμη αυτου με τον οποιο συναλλασσεται?
Αξιολογη ταινια για οσους αρεσκονται σε 'εσωτερικες",χαμηλων τονων ταινιες...σου αφηνει
πραγματι ενα χαμογελο στα χειλη...

Τρίτη, Μαρτίου 27, 2007

SQUARE'S LIST: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ (1)


Μετα απο πολλα χιλιομετρα εμπειριας στο να φτιαχνω μουσικες συλλογες σε κασσετες(ξενυχτωντας ωρες για να πετυχω καποιο συγκεκριμενο τραγουδι σε καποιον απ τους "πειρατες" την μακρινη προ internet,adsl,free radio,pre-cd, εποχη),εχω -κατα κοινη ομολογια φιλων-αποκτησει ιδιαιτερη ικανοτητα στο να ταιριαζω ακουσματα και να φτιαχνω συλλογες οπου καθε κομματι φαινεται στη σωστη θεση...


και μια και δεν ειναι ευκολο να χαρισουμε στους...πολυπηθεις αναγνωστες του ιστολογιου απο ενα cd(δεν ειμαστε και ο... ΔΟΛ!!!) ανεβαζω εδω τα περιεχομενα της τελευταιας συλλογης,με κυριως pop/psychedelic χαρακτηρα:



DIRECTIONS-JOSH ROUSE
I FOUGHT IN A WAR-BELLE &SEBASTIAN
WAITING FOR THE MOON TO RISE-BELLE &SEBASTIAN
SOUL MEETS BODY-DEATH CAB FOR CUTIE
SUPERGIRL-REAMONN
FALSE ALARM-KT TYNSTALL
SUDDENLY I SEE-KT TYNSTALL
BEHIND THESE HAZEL EYES-K.CLARKSON
IRRESISTIBLE-THE CORRS
DO YOU REMEMBER THE FIRST TIME-PULP
UNDERWEAR- PULP
WHEN THE STARS GO BLUE-U2 & CORRS
YOU KNOW MY NAME-CAS.ROYALE THEME
1972-JOSH ROUSE
SHE'S ELECTRIC-OASIS
HERCULEAN-THE GOOD,THE BAD& THE QUEEN
YOU'RE THE REASON I'M LEAVING-FRANZ FERDINARD
PAINT THE SILENCE-SOUTH
SNOWED UNDER-KEANE
PLAY-FLUNK
enjoy!


Μπορειτε να τα κετεβασετε και να τα "καψετε"με αυτη τη σειρα.Καλες ακροασεις!!!

Κυριακή, Μαρτίου 25, 2007

ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΑΜΕ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΟΝ 2ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ?γλωσσικες αλλαγες στην Ευρ.Ενωση

Μια και η καθιερωση των Αγγλικων σαν 2η επισημη γλωσσα του Ελλην.Κρατους συζητιεται
ξανα στις μερες μας,το ιστολογιο μας ειναι περηφανο να σας παρουσιασει τις ζυμωσεις που
λαμβανουν χωρα στα κεντρα ισχυος της EU:

"Εuropean Commission has just announced an agreement whereby English will be the official language of the European Union rather than German, which was the other possibility.As part of the negotiations, the British Government conceded thatEnglish spelling had some room for improvement and hasaccepted a 5-year phase-in plan that would become known as "Euro-English".

In the first year, "s" will replace the soft "c".Sertainly, this will make the sivil servants jump with joy.The hard "c" will be dropped in favour of "k". This should klear up konfusion, and keyboards kan have one less letter.

There will be growing publik enthusiasm in the sekondyear when the troublesome "ph" will be replaced with "f". This will make words like fotograf 20% shorter.

In the 3rd year, publik akseptanse of the new spellingkan be expekted to reach the stage where more komplikated changes arepossible. Governments will enkourage the removal of double letters which have always ben a deterent to akurate speling.Also, al wil agre that the horibl mes of the silent"e" in the languag is disgrasful and it should go away.

By the 4th yer people wil be reseptiv to steps such as replasing "th" with "z" and "w" with "v".

During ze fifz yer, ze unesesary "o" kan be dropd fromvords kontaining "ou" and after ziz fifz yer, ve vil hav a reil sensibl riten styl.Zer vil be no mor trubl or difikultis and evrivun vilfind it ezi tu understand ech oza. Ze drem of a united urop vilfinali kum tru.

Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas. "
Did zis mad yu smil?


PS.photo from flickr,by tallpaul34

Τρίτη, Μαρτίου 20, 2007

και κατι να γελασει το χειλακι μας...


suzuki ...

Φθινόπωρο και πρώτη μέρα στα θρανία για τους μαθητές του αμερικανικού κολεγίου. Η δασκάλα παρουσιάζει στα αμερικανάκια έναν καινούριο συμμαθητή τους, τον Ιάπωνα Σακίρο Σουζούκι (γιο του διευθυντή της Σόνυ) και το μάθημα αρχίζει με μικρές ερωτήσεις ιστορίας.
«Για να δούμε λοιπόν, πόσο καλοί είστε στην αμερικανική ιστορία;» λέει η δασκάλα. «Ποιος είπε ; δώστε μου ελευθερία ή δώστε μου θάνατο;»
Κάποιοι μουρμουρίζουν αλλά κανείς δεν σηκώνει το χέρι του, εκτός από τον καινούριο:
«Ο Πάτρικ Χένρυ το 1775 στη Φιλαδέλφεια», απαντά.«Μπράβο Σουζούκι, και ποιος είπε: ;Κυβέρνηση του λαού, από το λαό και για το λαό;», ξαναρωτά την τάξη η δασκάλα.
«Ο Αβραάμ Λίνκολν, το 1863 στο Γκέτυσμπουργκ», απαντά και πάλι ο Σουζούκι.
Η δασκάλα κοιτάζει αυστηρά την τάξη και λέει: «Ντροπή σας! Ο Σουζούκι είναι γιαπωνέζος και ξέρει την αμερικανική ιστορία καλύτερα από σας!»Τη σιωπή στην τάξη σπάει μια μικρή φωνή από τα πίσω θρανία: «Ρε δεν πάτε να γαμηθείτε όλοι, μαλακες γιαπωνέζοι!»
«Ποιος το είπε αυτό;;;» ρωτάει αυστηρά η δασκάλα.Ο Σουζούκι σηκώνει το χέρι του και χωρίς να περιμένει λέει:
«Ο στρατηγός Μακάρθουρ, το 1942, στη διώρυγα του Παναμά και ο Λι Ιακόκα, το 1982 στη γενική συνέλευση της Τζένεραλ Μότορς.Η τάξη βυθίζεται στη σιωπή.
«Θέλω να ξεράσω», ακούγεται μια ξεψυχισμένη φωνή.
«Ποιος το είπε αυτό;;;» ξαναρωτάει με το ίδιο βλοσυρό ύφος η δασκάλα.
Και ο Σουζούκι πετάγεται πάλι: «Ο Τζορτζ Μπους ο πρώτος, στον πρωθυπουργό Τανάκα κατά τη διάρκεια επίσημου δείπνου στο Τόκιο το 1991».
Ένας μαθητής σηκώνεται όρθιος και ξεσπάει: «Ρε δε μας παίρνεις καμιά πιπα, λέω γω!!!»
Και ο Σουζούκι, ψύχραιμα: «Μπιλ Κλίντον στη Μόνικα Λουίνσκι, το 1997, στο οβάλ γραφείο του Λευκού Οίκου»
.Δυο τρεις μαθητές πετάγονται και φωνάζουν: «Α γαμισου ρε μαλακισμένο, Σουζούκι».
Ατάραχος ο γιαπωνέζος: «Βαλεντίνο Ρόσι, παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας, ράλι Νότιας Αφρικής, το 2002».
Κόλαση στην τάξη, οι μαθητές ουρλιάζουν και πετάνε καρέκλες, η δασκάλα έχει σωριαστεί λιπόθυμη και ξαφνικά ανοίγει η πόρτα και μπαίνει ο διευθυντής: «Ε, μα την Παναγία δεν έχω ξαναδεί τέτοιο μπουρδέλο».
Και στο βάθος ακούγεται πάλι η φωνή του Σουζούκι: «Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, Κώστας Καραμανλής, το 2004, στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο της κυβέρνησής του».

απιστιες 1

Γυριζει η κυρια στο σπιτι και βρισκει την εξης επιστολη με το γραφικο χαρακτηρα του συζυγου της:
" Μαρια μου,ξερεις οτι σε αγαπω,αλλα καθως εισαι πια 54 ετων καταλαβαινεις οτι δε με καλυπτεις απο καποιες πλευρες,γι'αυτο δε θελω να μου κρατησεις κακια που θα περασω τη μερα με την γραμματεα μου που ειναι,οπως ξερεις 18 ετων.Θα γυρισω το απογευματακι.Φιλια"

Οταν γυρισε ο Κυριος σπιτι,βρηκε μια επιστολη με τον γραφικο χαρακτηρα της γυναικας του να τον περιμενει.
"Μανο μου ευχαριστω που μ'ενημερωσες.Για να μη βαριεμαι και γω,θα περασω τη μερα με τον Μιχαλη,τον δασκαλο του τενις,που ειναι κι αυτος 18 ετων οπως η γραμματεας σου.Σαν εμπειρος επιχειρηματιας 54 ετων που εισαι,εχεις αρκετα καλη γνωση μαθηματικων για να καταλαβεις οτι επειδη το 18 χωρα στο 54 πολυ περισσοτερες φορες απ'οτι το 54 στο 18,δεν θα γυρισω το βραδυ στο σπιτι!Τα λεμε αυριο!"

απιστιες 2

ενα πρωι η οικιακη βοηθος τηλεφωνει στην Κυρια οτι δε μπορει να ερθει για δουλεια γιατι ειναι αρρωστη.Η κυρια προσπαθει ματαια να την πεισει να ερθει γιατι περιμενει κοσμο το βραδυ,αλλα η βοηθος ειναι χαλια και δεν ενδιδει.Τι να κανει και η κυρια,πιανει να σκουπισει μονη της.Καποια στιγμη βρισκει κατω απ το συζυγικο κρεβατι απ τη μερια του συζυγου ενα ωραιο ξυλινο κουτι που δεν ειχε ξαναδει.Φυσικα το ανοιγει,και βλεπει μεσα 3 αυγα και 3 δεσμιδες 100ευρα,συνολικα 15.000 ευρω.
Οταν γυριζει ο συζυγος το απογευμα,και μετα τα τετριμμενα του αναφερει την ανακαλυψη του κουτιου και τον ρωτα τι ειναι αυτο.
"Να αγαπη μου,ξερεις ειμαστε 30 χρονια παντρεμενοι και,καταλαβαινεις,εβαζα ενα αυγο μεσα στο κουτι καθε φορα που σε απατουσα".
Μετα το αρχικο σοκ η κυρια αποφασιζει να δει τη θετικη πλευρα του πραγματος,οποτε του λεει "Βαγγελη μου,ε,δεν ειναι κι ασχημα 3 φορες μονο σε 30 χρονια.Αλλα τα 15.000 ευρω τι ρολο παιζουν?"
Αταραχος ο Βαγγελης "να αγαπη μου,καθε φορα που συμπληρωνα 12αδα,τα πουλουσα!!!"

ειδη γυναικων για computerαδες

Γυναίκα DIAL-UP: γυναίκα με αργή και δύσκολη πρόσβαση.
Γυναίκα DSL: γυναίκα με γρήγορη πρόσβαση, αρκεί να διαθέτεις τους απαραίτητους πόρους.
Γυναίκα SERVER: γυναίκα πάντα απασχολημένη όταν τη χρειάζεσαι.
Γυναίκα WINDOWS: όλοι παραδέχονται ότι δεν λειτουργεί καλά αλλά δεν μπορούν να κάνουν χωρίς αυτή.
Γυναίκα LINUX: γυναίκα ελευθερων αρχών, που δεν χρειαζεσαι λεφτά για να την αποκτήσεις, αλλά απαιτεί πολύ διάβασμα για να συνεργάζεστε απρόσκοπτα.
Γυναίκα D.O.S.: όλοι την έχουν χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά, αλλά κανείς δεν την θέλει πια.
Γυναίκα BACKUP: είχατε πιστέψει ότι διέθετε όλα όσα σας χρειάζονται, αλλά τη κρισιμότερη στιγμή πάντα κάτι έλειπε.
Γυναίκα SCREENSAVER: αν και δε χρησιμεύει σε τίποτα, είναι διασκεδαστική.
Γυναίκα MULTIMEDIA: τα κάνει όλα να ! φαίνονται όμορφα.
Γυναίκα RAM: μόλις χωρίσετε, ξεχνάει όλα όσα έχετε κάνει μαζί.
Γυναίκα HARD-DISK: θυμάται τα πάντα ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ.
Γυναίκα MOUSE: λειτουργεί μόνο αν τη χτυπάς και την κακομεταχειρίζεσαι.
Γυναίκα PASSWORD: νομίζεις πως είσαι ο μόνος που τη γνωρίζει, παρ'όλο που την γνωρίζει κι ο άλλος μισός πληθυσμός.
Γυναίκα MP3: θέλουν όλοι να την "κατεβάσουν" από άλλους άνδρες
Γυναίκα VIRUS: γνωστή και ως σύζυγος, έρχεται εκεί που δεν την περιμένεις, εγκαθίσταται και καταναλώνει όλα τα αποθέματα. Αν επιχειρήσεις να την απεγκαταστήσεις, αναγκαστικά θα χάσεις κάποια αρχεία, αν δεν προσπαθήσεις θα χάσεις τα πάντα
Γυναίκα E-MAIL: τα 9 στα 10 από αυτά που σου λέει, είναι εντελώς άχρηστα
Γυναίκα Service Pack: Μοιάζει με την πρώην σου αλλά υποτίθεται ότι έχει λιγότερα προβλήματα. Τελικά ανακαλύπτεις ότι έχει διαφορετικά.
Γυναίκα browser: Της εμπιστεύεσαι την πιστωτική σου;;;
Γυναίκα trojan: Μεταμφιέζεται σε μια γλυκιά και καλή κοπέλα για να τη βάλεις σπίτι σου. Μόλις μπει δείχνει τον πραγματικό της εαυτό.
Γυναίκα antivirus: Είναι η γυναίκα που σου έρχεται μετά την γυναίκα virus -ενίοτε και πριν από αυτή.
Γυναίκα firewall: Δεν ανταποκρίνεται σε οποιαδήποτε προσπάθεια επικοινωνίας μαζί της.
Γυναίκα wikipedia: Ξέρει πολλά κόλπα, αλλά δεν είσαι σίγουρος ποιος της τα έμαθε και αν τα κάνει σωστά.
Γυναίκα netmod: Στη φορτώσανε με προξενιό.
Γυναίκα outlook : Είναι ανοιχτή σε όλα!
Γυναίκα scanner: Στην αρχή την ήθελες πολύ. Τελικά δεν τη χρησιμοποιείς και τόσο συχνά.
Γυναίκα laptop: Σε ακολουθεί όπου πας.
Γυναίκα desktop: Την αφήνεις σπίτι σου να κάνει δουλειές και βγαίνεις με τους κολλητούς σου! Σε περιμένει αναμμένη!

κακες συνηθειες...

Δυο φωνες (αντρικη και γυναικεια απ`οτι φαινεται) μεσα σε αεροπλανο:
«νομιζω οτι ολοι κοιμoυνται,παμε»<ηχος βηματων>
«αυτο εδω ειναι αδειο...δεν κοιταει κανενας...μπες εσυ πρωτος»
«ειναι λιγο στριμωχτα...καλυτερα,εγω να ειμαι καθιστος»
"εφερες το προφυλαχτικο; Βαλτο,στα γρηγορα»
<ηχος βαθειας εισπνοης>«αααα,και αρωμα!...βλεπω σκεφτεσαι τα παντα!»
«αυτος εισαι!»
<βαθυς αναστεναγμος ηδονης>
Βηξιμο στο μεγαφωνο και μια νεα φωνη:«σας ομιλει ο κυβερνητης...σε σας τους δυο στην πισω τουαλετα...ξερουμε τί κανετε και απαγορευεται αυστηρα απο τον κανονισμο της εταιρειας...σβηστε αμεσως τα τσιγαρα και βγαλτε το προφυλαχτικο απο τον ανιχνευτη καπνου!»

Πέμπτη, Μαρτίου 08, 2007

COUPLING: Το ΣΙΓΟΥΡΟ ΤΟΝΩΤΙΚΟ!!!


Γυριζοντας το βραδυ σπιτι μετα πολλες ωρες δουλειάς συνηθως θελω κατι για να χαλαρωσω και να μου "γεμισει τις μπαταριες",μια συμπυκνωμενη μορφη ψυχαγωγιας που θα με κανει να ξυπνησω με κεφι το αλλο πρωι.
Η τηλεοραση μονο για αυτο δεν προσφερεται(εκτος απ το 50/50 οπου απολαμβανω την χημεια των τριων πρωταγωνιστων,και τον ανηκοντα στο πανθεον των παλιων θρυλικων ελληνων κωμικων Παυλο Χαικαλη),ταινια σε dvd ηταν μεχρι προσφατα η λυση,αλλα τωρα εχω καθιερωσει και μια χρονοβορο καθημερινη περιηγηση σε ορισμενα blogs και ετσι ειναι δυσκολο ν'αρχισεις να βλεπεις 2ωρη ταινια λιγο πριν τις 12,οπότε η λυση ηταν sitcoms ή επεισοδια τηλεοπτ.σειρων διαρκειας 30-40 min.Δοκιμασα διαφορες σειρες απο ενοικιαση σε dvd και λεω να μοιραστω μαζι σας την καλυτερη και οχι τοσο γνωστη στην Ελλαδα αφου δεν εχει προβληθει εδω.
Προκειται για την παραγωγη του BBC "Coupling" με συγγραφεα τον David Moffat.Βιτριολικο Βρεττανικο χιουμορ γυρω απ τις σχεσεις σε γενναιοδωρες δοσεις,τολμηρη ψηλαφηση των ανασφαλειων ανδρων και γυναικων,καθως και θεματων ταμπου καθε φυλου(the melty man,aging ,porn,etc),εξαιρετικα κειμενα και ιδανικο casting,εγγυωνται αβιαστο γελιο και ανυψωση και της πιο αδιαφορης βραδιας.

Ενα νεο ζευγαρι(Στηβ και Σουζαν),οι πρωην τους(ο Πατρικ, με φοβερη αυτοπεποιθηση απεναντι στις γυναικες,χωρις δευτερες σκεψεις και λεπτοτητες,και η ομορφη Τζεην,που ζει ομως στον δικο της πλανητη Τζεην και επικοινωνει κατ'εφαπτομενη με την πραγματικοτητα των αλλων),και οι καλυτεροι φιλοι τους(ο νευρωτικος Ουαλος Τζεφ που εχει κατηγοριοποιησει ολες τις φοβιες του με τους πιο ευφανταστους τιτλους,και η αισθητικος Σαλλυ που προσπαθει να πολεμησει τον εχθρο Χρονο με υπερβολικες δοσεις ενυδατωσης και χαριζει το χαμογελο της μονο σε αδεσμευτους αντρες(εστω και μολις αδεσμευτους!)ωστε να δικαιολογειται η απωλεια ελαστικοτητας του δερματος της)συνιστουν μια καταπληκτικη παρεα,και αν το consept σας θυμιζει "φιλαρακια" μην ανησυχειτε: το coupling τα κανει να φαινονται σειρα για προβολη στο κατηχητικο!Λενε οτι ανδρες και γυναικες σκεφτονται το σεξ καθε 6 δευτερολεπτα-μειωστε το χρονο στο 1 δευτ.και εχετε μια ιδεα για τη σειρα στην προσπαθεια των ηρωων να βρουν αγαπη,ρομαντσο,σεξ ή/και ολα αυτα μαζι.Εκπληκτικος ο Richard Coyle στο ρολο του Τζεφ!Τα δισκακια δεν εχουν ουτε αγγλικους υποτιτλους οποτε χρειαζεται μια σχετικη συγκεντρωση(δυσκολο αν το βλεπει κανεις με παρεα,απο τα γελια)για να μη χασει κανεις το κατα ριπας χιουμορ-ευτυχως εχουν πεντακαθαρο ηχο και οι πρωταγωνιστες μιλανε καθαρα και "χορταστικα" αγγλικα.

θα το βρειτε σε video club που ειδικευονται σε σειρες ή στο amazon.


μερικοι ενδεικτικοι διαλογοι...


Jeff:When God made the arse, he didn't say, 'Hey, it's just your basic hinge, let's knock off early.' He said, 'Behold ye angels, I have created the arse. Throughout the ages to come, men and women shall grab hold of these, and shout my name!


Susan: Some men were born lucky. Some men were born very lucky. Sally: What was Patrick born? Susan: A tripod.


Jane:I'm just feeling so ridiculously horny. I swear, if I didn't have my heart set on having sex with a man, you two would be in serious trouble. Sally: I could never have sex with another woman. What if she had a smaller bottom? Susan: Excuse me! I have a crisis here way above bottoms on the crisis scale. Sally: We're women. There is nothing above bottoms on the crisis scale. Bottoms are our natural enemy. Susan: Sally, please... Sally: They follow us around our entire lives, right behind us and constantly growing. How do they do that? I'm sure mine's back there secretly snacking.

Κυριακή, Φεβρουαρίου 25, 2007

ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ Ή ΤΥΧΑΙΟΤΗΤΑ?ιδου η απορια...


Με αφορμη το προηγουμενο post για το ονειρο που ζει και μοιραζεται μαζι μας ο Νινης,καποιοι φιλοι υπονοησαν οτι αποδιδω πολλα στη Μοιρα/Τυχη/Πεπρωμενο και οτι ισως θαπρεπε να εχω αναδειξει περισσοτερο τη σκληρη δουλεια του μικρου,την οργανωση της ομαδας που τον επελεξε και τον προωθησε κλπ.Ενδιαφεροντα κι αυτα,αλλα εμενα μου εκανε κλικ να διερευνησουμε λιγο μαζι ΤΙ ΕΙΝΑΙ Μοιρα/Τυχη/Πεπρωμενο,αν και γιατι πιστευουμε σ'αυτο και αλλα συναφη μη '(ποδο)σφαιρικα"ερωτηματα.

Στην ουσια δηλ.ανοιγω το αρχεγονο ερωτημα αν η ανθρωπινη βουληση(και το τελικο της αποτελεσμα) ειναι ελευθερη ή αν καθοριζεται απο καποια ανωτερη Δυναμη εξω απο εμας.Τωρα για τη φυση αυτης της ανωτερης δυναμης υπαρχουν εκδοχες αναλογα με τις πεποιθησεις καθενος.Αν καποιος ειναι θρησκος σ'αυτην θα αναγνωρισει τον ΘΕΟ.Αν καποιος σκεφτεται αυστηρα επιστημονικα σ'αυτην θα αναγνωρισει την παντοδυναμη ΦΥΣΗ και τον ντετερμινισμο της.Οπως και ναχει θα μπορουσε κανεις να παραθεσει παμπολλα παραδειγματα που πιστευουμε οτι συνιστουν πεπρωμενο,ομως η πεποιθηση αυτη διαμορφωνεται εκ των υστερων,οταν δηλ.νομιζουμε οτι εχουμε τη συνολικη εικονα και στην ουσια ειναι μια ανθρωπινη ερμηνεια των συμβαντων με βαση τις παραστασεις και την κοσμοθεωρια του ερμηνευοντος.Εχει καποια βαση αυτη η ερμηνεια ή αυτο που βαφτισαμε εμεις πεπρωμενο ειναι απλα μια απο τις εκατομμυρια πιθανοτητες?

Μερικα παραδειγματα:

π.χ 1) Τη δεκαετια του 90 ενας προικισμενος αμερικανος μπασκετμπολιστας(Walter Berry) ερχοταν για αλλη μια φορα στην Ελλαδα για να συνεργαστει με καποια ομαδα της Θεσ/νικης.Παντα χαλαρος και..ανετος,οπως και στο παρκε, εχασε το αεροπλανο απ τη Νεα Υορκη γιατι..κοιμοταν και ισως να αισθανθηκε τοτε οτι εχασε κι ενα καλο συμβολαιο,μονο που.. το αεροπλανο κατεπεσε στα ανοιχτα της ανατολ.Ακτης και ο Μπερυ ηταν ο μονος στην αρχικη λιστα των επιβατων που γλυτωσε.Αυτο ειναι μοιρα ή μια απειροελαχιστη πιθανοτητα?

πχ2) Υπηρξε ανθρωπος ο οποιος επεζησε κατω απ τα συντριμια της ΡΙΚΟΜΕΞ στους σεισμους του 99(τον εβγαλαν οι πυροσβεστες 2-3 μερες μετα) για να βρει τραγικο θανατο στο ναυαγιο του Σαμινα!Τωρα αν δεν ειναι αυτο πεπρωμενο,τι ειναι?

πχ3)ο πιο "τυχερος ατυχος"πρεπει να ηταν ενας Βοσνιος, για τον οποιο ειχα διαβασει στο Ε ,και ο οποιος αφου γλυτωσε απο αεροπορικο δυστυχημα(odds 1/237 million!),γλυτωσε απο εκτροχιασμο τρενου,τραυματιστηκε σοβαρα αλλα την σκαπουλαρε απο μετωπικη με αυτοκινητο,και νομιζω ενεπλακη και σε ναυαγιο(αφου δεν τον ηθελαν οι συγκοινωνιες τι τα ηθελε?)

4)Στην πολυ ενδιαφερουσα ταινια Intacto υπαρχει ενα απομονωμενο καζινο με ιδιοκτητη τον σουπερ τυχερο Μαξ φον Συντοφ,και παικτες, ανθρωπους που εχουν αποδειξει την τυχη τους εχοντας ξεφυγει απο μεγαλα δυστυχηματα ή εχοντας περασει τρομερες δοκιμασιες(οπως το να τρεχουν με ολη τους τη δυναμη σε ενα δασος με πυκνα δεντρα με τα ματια δεμενα) .Ο αποπεμφθεις πρωην προστατευομενος του ψαχνει εναν τετοιο υπερτυχερο επιβιωσαντα για να τον φερει αντιμετωπο με το πρωην αφεντικο του και να τον εκδικηθει,αλλα για να φτασει εκει πρεπει να προκαλεσει με θανατηφορο αυθαδεια το πεπρωμενο του σε διαφορες αντιστοιχες δοκιμασιες.

Ο αντιλογος ειναι οτι μονοι μας καθοριζουμε την τυχη μας,με τις επιλογες μας,την σκληρη δουλεια και την αναζητηση των σωστων ευκαιριων.Συμφωνα με αυτη τη λογικη, τυχη ειναι αυτο που προκυπτει οταν η προετοιμασια συναντησει την ευκαιρια.Ο διασημος παικτης του γκολφ Αρν.Παλμερ ελεγε"the more I practice the luckier I get" .


Για παραδειγμα θα μπορουσε κανεις να πει οτι το παιδι 2 πανεπιστημιακων πχ.σαφως εχει ενα προβαδισμα για ανωτατη μορφωση και οικονομικη ευμαρεια σε σχεση με το παιδι 2 γεωργων ή κτηνοτροφων απομονωμενων σε καποιο ορεινο χωριο,αλλα η ζωη εχει δειξει οτι τα πραγματα δε βαινουν υποχρεωτικα ετσι.Ισως η ουσια να βρισκεται ακριβως στις πιθανοτητες που δημιουργει η Μοιρα/Τυχη,και τις οποιες με σκληρη δουλεια καποιοι ανθρωποι με ισχυρο χαρακτηρα και θεληση μπορουν να αλλαξουν.Και παλι ομως οταν βλεπει κανεις τη συνολικη εικονα της ζωης καποιου,ενδεχεται τα πραγματα να μην εχουν αλλαξει ουσιωδως,δηλ. το παιδι των γεωργων να σπουδασε,να σταδιοδρομησε,αλλα καποιες ατυχιες της ζωης να τον "φρεναραν" και στην πραγματικοτητα να μην μπορεσε να ανεβει τα πολλαπλα επιπεδα που προσπαθησε.Ή ισως να ειναι θεμα κλιμακας,και ολο αυτο να μη μπορει να κριθει στο πλαισιο μιας γενιας,αλλα στο πλαισιο περισσοτερων,οποτε τα μικρα βηματα που κανει καθε γενια προστιθενται σε μια ουσιωδη αλλαγη πεπρωμενου.

Επισης δεν ειναι ασκοπο να αναρωτηθουμε τι ειναι ελευθερη βουληση?Οπως το εθεσε πολυ σωστα κι ο φιλος univers " Ο ίδιος εγκέφαλος με τις ίδιες εγγραφές απέναντι ακριβώς στο ίδιο δίλημμα την ίδια στιγμή του χρόνου θα αποφάσιζε υποχρεωτικά ίδια ή όχι; Και αν όχι, είναι αυτό αποτέλεσμα ενός θεωρητικού κατασκευάσματος που ονομάζεται ελεύθερη βούληση ή αποτέλεσμα της τυχαιότητας (ακόμη και της "τυφλής" τυχαιότητας - μη προβλεψιμότητας σε επίπεδο νευρωνικών κυκλωμάτων); "Προσωπικα πιστευω οτι ισχυουν και τα 2,δηλ.αλλοτε παιρνουμε μια αποφαση με πολυ συγκεκριμενα κριτηρια και ειμαστε βεβαιοι οτι αν μας ξανατεθει το ιδιο διλημμα 10 φορες παλι την ιδια αποφαση θα παρουμε,κι αλλοτε αποφασιζουμε στη στιγμη,ριχνουμε "νοητικα ζαρια",και θα μπορουσαμε καλλιστα ναχουμε παρει και την αντιθετη αποφαση.


Εδω αναγκαστικα θα κανω παλι κινηματογραφικη παραπομπη στην ενδιαφερουσα ταινια Sliding doors με την Gwyn.Paltrow,οπου παρουσιαζονται 2 διαφορετικες εκδοχες του πως εξελιχθηκαν τα πραγματα,αναλογα με το αν η πρωταγωνιστρια εκανε την υστατη προσπαθεια να επιβιβαστει στο τρενο ή οχι.Τελικα βεβαια και στα 2 σεναρια η τελικη εκβαση ειναι περιπου ιδια,δηλ.η ταινια αποδεχεται την υπαρξη πεπρωμενου.Θα μπορουσα να συνεχισω τις παραπομπες με ταινιες του Κισλοφσκι,αλλα αυτο σηκωνει αυτονομο κειμενο για σινεφιλ..

Απο επιστημονικης πλευρας σε ατομικο επιπεδο(μικροκλιμακα)τα πραγματα ειναι δεδομενα,ισχυει η αρχη απροσδιοριστιας του Heisenberg και αρα τιποτε δεν ειναι δεδομενο,ολα ειναι πιθανοτητες."Αλλά στην μακροκλίμακα, όπου δεν υπάρχει η κβαντική αβεβαότητα; Τα κβαντικής κλίμακας αβέβαια μπορούν να επηρεάσουν την εξέλιξη μακρο-γεγονότων μη υπαγόμενων στην δικαιοδοσία της κβαντικής αβεβαιότητας; "αναρωτιεται ο univers.ή "μήπως ό,τι δεν μπορούμε να προβλέψουμε είναι αποτέλεσμα της αδυναμίας μας να λάβουμε υπ' όψιν μας τις άπειρες λεπτομέρειες της πραγματικότητας "Πιθανως το δευτερο θα τολμουσα την εκτιμηση..





Αν και οπως μαρτυρα το ψευδωνυμο μου θεωρω εαυτον ορθολογιστη και οπαδο της κοινης λογικης ,παντα πιστευα σ'αυτο που λεμε πεπρωμενο ή μοιρα,οχι με την εννοια του αναποδραστου τελους,αλλα με την εννοια μιας συνισταμενης συγκυριων που οδηγουν με μεγαλη πιθανοτητα σε ενα συγκεκριμενο αποτελεσμα.
Σαφως προκειται για πολυ μεγαλο θεμα που δε μπορει να εξαντληθει σε ενα ποστ,ειναι ομως αφορμη για σκεψη...περιμενω τις δικες σας!

"..ΑΘΩΟΣ Ο ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ"


in.gr:

"Αθωωτικό βούλευμα, το οποίο είναι και αμετάκλητο, εξέδωσε την Παρασκευή (23/02) το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών για τον Σωκράτη Κόκκαλη
Επισημαίνεται ότι στο ανωτέρω Αθωωτικό βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών κατέληξε η Ελληνική Δικαιοσύνη μετά από ενδελεχείς και αλλεπάλληλες έρευνες Ελλήνων δικαστικών λειτουργών και δεκάδων οργανισμών, κοινοβουλίων και δικαστηρίων όλων των βαθμίδων στην Ελλάδα, Γερμανία, Ελβετία και Ρωσία, οι οποίες διήρκεσαν πέραν των επτά ετών».
τωρα αυτο ειναι ανεξαρτητη δικαιοσυνη ή παραδοχη ηττας της πολιτικης εξουσιας?
κι εμεις οι κακοηθεις που νομιζαμε οτι για 15 χρονια ο ΟΤΕ με τα 10 εκατομ.υπαχρεωτικους πελατες του(εμας..)λειτουργουσε αποκλειστικα προς οφελος της ΙΝΤΡΑΚΟΜ...
αλλα βεβαια ειναι ματαιο να περιμενεις απο ενα οργανισμο που εχει διηθηθει κατα το ημισυ απο την "ασθενεια" να αυτοκτονησει για να αυτοκαθαρθει...οπως βεβαια μονο τυχαιος δεν ειναι ενας ανθρωπος με τη διαδρομη του Κοκκαλη.Επισης θα ειχε ενδιαφερον να μαθαιναμε το συνολικο κοστος της 7ετους ερευνας που οδηγησε τελικα απλα σε μια εκεχειρια του διερευνουμενου προς τη νεα Κυβερνηση και μια αναδιαταξη επιχειρηματικων πεδιων προς δραστηριοποιηση

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 19, 2007

"ΟΝΕΙΡΟ ΖΩ,ΜΗΝ ΜΕ ΞΥΠΝΑΤΕ ΤΩΡΑ..."



Υπαρχουν νικες και νικες.Νικες οριακες,τυχερες,απο ευνοια ή αβλεψια διαιτητικη,νικες ευρειες επι κατωτερων αντιπαλων,νικες στις λεπτομερειες σε ντερμπυ,και...νικες σαν τη χθεσινη: εμβληματικες νικες καθολικης επικρατησης,απο αυτες που μετα 50 χρονια θεασης θα θυμαται κανεις ακομα και θα εχει να λεει στα εγγονια του...Και αν ειναι κανεις εξαιρετικα τυχερος,μια τετοια νικη θα ειναι ανεξιτηλα συνδεδεμενη με ενα αληθινο παραμυθι,που θα προσδιδει μια μαγικη αυρα στο γεγονος,σαν το παραμυθι του Σωτηρη Νινη.

Μολις 2 μηνες πριν ο Σωτηρης θεωρουσε μεγαλη τυχη οτι επαιζε στην ομαδα Νεων του Παναθηναικου με συμπαικτες 2 χρονια μεγαλυτερους.Δεν ξερω αν ευχηθηκε στην μαγικη του νεραιδα,αλλα το ραβδακι της τον αγγιξε με τη μορφη του Ισπανου προπονητη Βικτορ Μουνιοθ,κι ο μικρος βρεθηκε ανελπιστα στην πρωτη ομαδα,πηρε αμεσως το βαπτισμα του πυρος-ακομα πιο ανελπιστα-κι επειδη το θαυμα επρεπε να ολοκληρωθει εκλεψε τα βλεμματα και τις καρδιες ολων σε αυτη την πρωτη του εμφανιση.Και συνεχισε να το κανει σε καθε νεα του εμφανιση,πηρε συμμετοχη σε ευρωπαικο παιχνιδι και χθες καταφερε να κανει περιπατο το ματς της χρονιας για τον Παναθηναικο,θυμιζοντας σε βαθμο deja vu εναν αλλον αιωνιο "μικρο",τον Δημ.Σαραβακο.

Aλλα αν κατι με υποχρεωνει να γραψω γι'αυτον εδω(αφου τα Παναθηναικα τα γραφω πια στο panathinaikoi.blogspot.com) ειναι η αδολη,αγνη χαρα στο παιδικο ακομα βλεμμα του,το μισο γελακι που συγκρατιεται για να μην προκαλεσει την Τυχη του,η κατανοηση οτι ολο αυτο που του συμβαινει ειναι ενα μοναδικο δωρο της Μοιρας που ο μικρος το απολαμβανει με την προσηκουσα ταπεινοφροσυνη.

Ολοι τονιζουν την αναγκη να μεινει ο μικρος προσγειωμενος ,να "μην παρουν τα μυαλα του αερα",να μην παρασυρθει απ τους πειρασμους που σιγουρα θα βρεθουν απο δω και περα στο δρομο του.Βλεποντας ομως το βλεμμα του στους (συγκρατημενους)πανηγυρισμους του ,μπορω να πω με τη μεγαλυτερη βεβαιοτητα που μπορει καποιος απο μακρια να αρθρωσει,οτι τουτος ο μικρος ειναι διαφορετικος,οτι δεν θα ξεχασει απο που προερχεται,ποια θα ηταν υπο αλλες συνθηκες η μοιρα του,ποιος διορατικος και γενναιος(Μουνιοθ)του εδωσε την ευκαιρια να ζησει το ονειρο του,και οτι ενας κατα τεκμηριο απαιτητικος κοσμος τον αγκαλιασε ανταποκρινομενος στο χαρισμα του.Οχι,δεν τρεφω αυταπατες,αν ο μικρος συνεχισει ετσι σε 2-3 χρονια θα παιζει σε Ισπανια ή Ιταλια,αλλα ελπιζω οτι παντα θα εχει την ομαδα και τον κοσμο της στην καρδια του και θα αισθανεται οτι εδω ειναι το σπιτι του.

Με την ευχη μου να συνεχισει να ζει το ονειρο του(και μεις μαζι του...),να συνεχισει να εχει κοντα του τον μεντορα του Β.Μουνιοθ,να ειναι υγιης και γερος και να θυμαται παντα τις ριζες του αλλα πανω απ'ολα να διατηρησει αυτη την παιδικη,γεματη ευγνωμοσυνη,καθαρη ματια που ειχα να δω απο τους θριαμβους του συντοπιτη του γιγαντα Πυρρου Δημα.Νομιζετε οτι ειναι τυχαιο?





στη φωτο απ το sportime.gr προσεξτε οτι στον πανηγυρισμο του πανω φιλα το τριφυλλι...τωρα εμενα αυτο μου λεει πολλα για το ποιον του...


Τετάρτη, Φεβρουαρίου 14, 2007

ΦΥΛΛΑ ΕΛΙΑΣ και ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΑΣΙ:ΔΥΟ (ΑΝ)ΟΜΟΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ


Πριν ξεσπασει το "δραμα"του Σαββατ/κου με τη δολοφονια του Βαρθολομαιου το θεμα που κυριαρχουσε στην τηλεοραση(που δεν ανοιγω..)ειχε να κανει με το ζωμο απο φυλλα ελιας.Η ιστορια αυτη δεν ειναι καινουρια,ακουγεται υπογειως και φτανει στους ενδιαφερομενους(καρκινοπαθεις)εδω και 25 τουλαχιστον χρονια,παντοτε ομως ως underground "μυστικο",γεγονος που δεν ειναι ασχετο με τη μεγιστοποιηση του οφελους για εκεινους που το 'εμπορευονται".
Ολα αυτα τα χρονια σε μια χωρα κατ'εξοχην ελαιοπαραγωγο που διατεινεται μαλιστα οτι υπηρξε και η κοιτιδα της Ιατρικης, δεν εχει γινει μια σοβαρη επιστημονικη προσπαθεια τεκμηριωσης ή απορριψης της φημης.Η πρωτοβουλια θα μπορουσε να προελθει απο τις Ιατρικες Σχολες και το Υπουργειο Υγειας ή(/σε συνδυασμο) απο επαγγελματικους φορεις σχετικους με την ελια και το λαδι.Στις αρχες της 10ετιας του 90 υπηρξε απ'οτι γνωριζω ενας τετοιος μηχανισμος προβολης των ευεργετικων ιδιοτητων του ελαιολαδου σε σχεση με τα σπορελαια και τα ζωικα λιπη,που ακολουθησε τις πολλαπλες μελετες που αποδεικνυαν τη συμβολη του ελαιολαδου στα μικροτερα ποσοστα καρδιοπαθειων στις μεσογειακες χωρες και ειδικοτερα σε περοχες οπως η Κρητη.Σοβαρη ερευνα ομως για να διαπιστωθει α)αν οντως η καταναλωση του ζωμου σχετιζεται πραγματι με μικροτερα ποσοστα καρκινογενεσης
β)αν ναι,ποια συστατικα του ζωμου ευθυνονται για τις αντικαρκινικες ιδιοτητες του,σε τι δοσεις ειναι πιο αποτελεσματικα και ποιος ο βελτιστος τροπος προσληψης, δεν εγινε,πιθανοτατα γιατι χρειαζεται αφενος χρηματοδοτηση μεγαλης για τα ελληνικα δεδομενα κλιμακας,αφετερου γιατι δεν ειμαστε μαθημενοι σε τετοιου ειδους ερευνα...
Ετσι η προβολη ανεκδοτολογικων περιπτωσεων σε ασχετες εκπομπες και η εμφανιση στα τηλεοπτικα παραθυρα των "ειδικων"υπερμαχων και πολεμιων, αποπροσανατολιζει το κοινο,δημιουργει εδαφος για καθε ειδους θεωριες συνωμοσιες(πχ στο pathfinder.gr η κυριαρχη αποψη των σχολιων ειναι οτι το ιατρικο κατεστημενο σε συμπνοια με τη φαρμακοβιομηχανια δε θελει να λαμψει η αληθεια γιατι θα χασουν τα κερδη...),δημιουργει πιθανως φρουδες ελπιδες στους πασχοντες,ενω καταγραφτηκε και το πρωτο θυμα με την υποθεση της αδερφοκτονιας επειτα απο διαφωνια για το αν επρεπε ο ετερος-πασχων-αδερφος να ακολουθησει τις οδηγιες της "δρ."Δρουζα!Ως συνηθως στη χωρα του"παν μετρον αριστον",το μετρο απουσιαζει πανηγυρικα!
Στη συγχρονη Ιατρικη βεβαια οι απαντησεις δε δινονται απο παραθεση μεμονωμενων περιστατικων,ουτε καν απο τις γνωμες "ειδικων/σοφων".Οι απαντησεις διδονται μεσα απο επιπονες,δαπανηρες ,προσεκτικα σχεδιασμενες πολυκεντρικες μελετες με συγκριση της υπο ερευνα ουσιας με ομοιας μορφης,εικονικη(placebo),χωρις συνηθως ουτε ο γιατρος,ουτε ο ασθενης να γνωριζει αν παιρνει την δραστικη ουσια ή την εικονικη.Ετσι αποφευγεται το bias,η υποκειμενικοτητα στην αξιολογηση των αποτελεσματων,αφου η αξιολογηση γινεται συχνα σε αλλα κεντρα απο ειδικη επιτροπη στην οποια καταληγουν τα στοιχεια ολων των μετεχοντων στην ερευνα.
Τα γραφω ολα αυτα και κανω τη συγκριση με μια αντιστοιχη ιστορια με το κοκκινο κρασι.Οι καρδιολογοι εδω και χρονια ειχαν διαπιστωσει οτι η καταναλωση 1-2 ποτηριων κοκκινου κρασιου ειχε προφυλακτικη δραση εναντια στις καρδιοπαθειες.Προσπαθωντας να εξηγησουν το "γαλλικο παραδοξο",δηλ.τη χαμηλη συχνοτητα στεφανιαιας νοσου στους κατοικους της νοτιας Γαλλιας ενω η διατροφη τους ειναι ιδιαιτερα πλουσια σε ζωικα λιπη,οι ερευνητες εντοπισαν καποια συστατικα του κοκκινου κρασιου οπως τη ρεσβερατρολη .Η ουσια αυτη φαινεται να εχει καταπληκτικες ιδιοτητες σε διαφορους τομεις,οπως μειωση του σακχαρου,προφυλασσει απο καρδιαγγειακα,εχει αντικαρκινικη δραση και συνοπτικα φανηκε απο πειραματα σε πειραματοζωα οτι καθυστερει τις διεργασιες της γηρανσης.Το διαφορετικο στην περιπτωση αυτη ειναι,οτι ενας 37χρονος τοπ ερευνητης απ το Harvard που εκανε ερευνα πανω στους κυτταρικους μηχανισμους που μπορουσαν να εξηγησουν αυτες τις θαυματουργες δρασεις,δημιουργησε αμεσα μια δυναμικη εταιρεια βιοτεχνολογιας(SIRTRIS),προσηλκυσε χαρη στο κυρος του ονοματος του και των συνεργατων του ιδιωτικα κεφαλαια(venture capital)και μεσα σε 3 χρονια αφου "σκριναρε"500.000 ουσιες για δραση παρομοια με της ρεσβερατρολης σε μικροτερες δοσεις,αφου εδειξε σημαντικα αποτελεσματα σε μελετες με πειραματοζωα,ξεκινησε κιολας κλινικες μελετες σε ανθρωπους-χρονος πολυ μικροτερος του συνηθους!
Αντι να επαναπαυτουν δηλ.ο ανθρωποι και να συστηνουν να γινουμε ολοι αλκοολικοι για να παρουμε ιχνη απο την πιθανη δραστικη ουσια,εντοπισαν ποιο συστατικο του κοκκινου κρασιου ευθυνεται για τη θετικη δραση του,ερευνουν τους μηχανισμους με τους οποιους επιτυγχανεται αυτη και ψαχνουν ασφαλεις ουσιες με αναλογη δραση,δημιουργωντας παραλληλα τις προυποθεσεις μεγαλου πλουτου για αυτους και τους επενδυτες τους.Αλλα αυτα μπορουν να γινουν σε χωρες με παραδοση στην ανεξαρτητη βασικη ερευνα,οπου οι νεοι ερευνητες δεν αντιμετωπιζονται ως παρατρεχαμενοι "βοηθοι"60ρηδων εραστων της καρεκλας,οπου ο ιδιωτικος τομεας ψαχνει ευκαιριες παιρνοντας ρισκα κι οχι κοιτωντας να εκμεταλλευτει τα κενα του δημοσιου τομεα(που ο ιδιος συχνα βοηθα να παγιωθουν..).Φυσικα οι εμπλεκομενοι στην υποθεση εχουν αναλαβει και το οικονομικο ρισκο η προσπαθεια τους να μην οδηγησει για διαφορους λογους σε εγκριση φαρμακου απ το πανισχυρο FDA-αλλωστε λιγοτερο απο 10% των φαρμακων που αξιολογουνται σε κλινικες μελετες φασης 2 φτανουν στα ραφια των φαρμακειων.
Αντε τωρα να πεισεις τον μεσο νεοελληνα οτι η φαρμακοβιομηχανια θα βγαλει ετσι κι αλλιως λεφτα αν ανακαλυψει καποιο θαυματουργο φαρμακο,ειδικα αν αυτο εχει τοσο ευρυ φασμα ενδειξεων και τοσο μεγαλο target group.Το προβλημα με τις φαρμακοβιομηχανιες υπαρχει οταν εχουν ενδειξεις για ελπιδοφορες νεες θεραπειες που αφορουν ομως σπανιες ασθενειες ή μορφες ασθενειων,με πολυ μικρο πιθανο target group που αποκλειεται να αποσβεσει το μεγαλο κοστος αναπτυξης.Εκει ειναι που χρειαζεται να επικρατησει η επιστημονικη ευθυνη εναντι των οικονομολογων.Τετοια ηταν η περιπτωση του gleevec,ενος μοριακης τεχνολογιας φαρμακου για μια σχετικα σπανια μορφη λευχαιμιας το οποιο διατηρει τους ασθενεις σε δια βιου υφεση σε ποσοστο 98%-μιλαμε για αληθινη σωτηρια.Στην περιπτωση της ρεσβερατρολης, με μετριοπαθεις υπολογισμους(πχ.τιμη 1$/χαπι)μονο για τους αμερικανους baby boomers υπολογιζεται οτι θα μπορουσε να αποτελεσει μια αγορα 25-35 δισ.$!Αντι λοιπον ειδικοι και λιγοτερο ειδικοι να παραθυρολογουν ας κανουν μια αληθινη επιστημονικη ερευνα να απαντησουν στο βασικο ερωτημα,και αν προκυψουν ελπιδοφορες ενδειξεις υπαρχουν και οι στρατηγικες συνεργασιες με κεινους που ξερουν περισσοτερα για τα περαιτερω.Τα θεματα αυτα ειναι εξαιρετικα ευαισθητα για να αφηνονται σε εκπομπες τυπου Δρουζα ή για τα τηλεπαραθυρα...

Κυριακή, Φεβρουαρίου 11, 2007

ΟΙ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ


Καταφερα τελικα να δω την ταινια που ολοι μου συστηναν:"τις ζωες των αλλων".Εξαιρετικη ταινια και αφορμη για σκεψη.

1.ειναι εντυπωσιακη η πορεια αυτης της γερμανοφωνης,χωρις γνωστους πρωταγωνιστες και χωρις διαφημιση απο τα δικτυα διανομης,ταινιας.Παιζεται σε 4-5 αιθουσες για 9η(!)εβδομαδα και το κοινο προσερχεται μαζικα παρακινημενο απο την πιο εγκυρη πληροφορηση: την συσταση φιλων/γνωστων στο γουστο των οποιων εχουμε μια εμπιστοσυνη.Στην εποχη της παντοδυναμιας των ΜΜΕ και παρα την προσπαθεια ελεγχου τους απο λιγους ισχυρους ομιλους που ελεγχουν και τα κινηματογραφικα στουντιο,και τα καναλια διανομης και τα μεσα που 'κρινουν"υποτιθεται,το προιον, η"στομα με στομα"διαδοση αποτελει ακομα το πιο αξιοπιστο διαβατηριο για την επιτυχια.Αλλωστε,δεν ειναι λιγες οι φορες που δηθεν εγκριτοι κριτικοι μας αποτρεπουν απ το να δουμε ταινιες σαν αυτη(πχ.Δανικας)λογω προσωπικων εμμονων/ιδεολογιας(που καμια σχεση δεν εχουν με το σινεμα)ενω προηγουμενα εχουν συστησει θερμα ανοητες κωμωδιες(πx, my super ex girlfriend!).Eπιπλεον τα "κοινωνικα φορουμ"(blogs,youtube,myspace etc) που εχουν κατακτησει τον κοσμο τα τελευταια χρονια πολλαπλασιαζουν τη δυναμη αυτου του τροπου διαδοσης αφου πολλαπλασιαζουν 'τις επαφες μας" με παρομοια σκεπτομενους ανθρωπους.Το ιντερνετ ειναι πραγματικα η μεγαλυτερη επανασταση στη διαδοση της γνωσης/πληροφοριας μετα την ανακαλυψη της τυπογραφιας απ τον Γουτεμβεργιο και η μεγαλυτερη ελπιδα για αληθινη δημοκρατια την εποχη της παγκοσμιοποιησης.Η μαζικη συμμετοχη και επικοινωνια ειναι αντισταση στην γενικευμενη προσπαθεια ελεγχου που προωθειται απο κυβερνησεις και υπερεθνικους ομιλους που προσβλεπουν σε ολιγοπωλιακες συνθηκες.

2.Αξιζουν συγχαρητηρια στους αιθουσαρχες που επιμενουν σε ταινιες σαν κι αυτην αντι να βαλουν στο πανι τους το επομενο χολυγουντιανο blockbuster.Δεν ξερω αν ειναι μονο σοφη επιχειρηματικη κινηση,αισθανομαι ομως οτι ειναι και πιστη στο 'διαφορετικο",σ'αυτο που εχει κατι να προσφερει στο κοινο.Ειναι μια δηλωση συνεισφορας στο συνολο,αφου δε γνωριζουν ποτε θα εξαντληθει το 'ψαγμενο"κοινο τους.Παντως και χτες,το ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ στο Παγκρατι( με το πιο γενναιοδωρο legroom ) ηταν γεματο,οπως και τις καθημερινες...και επειδη οι ανθρωποι αυτοι χρειαζονται την ηθικη επιβραβευση μη διστασετε να την προσφερετε...

3.ενα ενδιαφερον παραπλευρο θεμα που θιγεται στην ταινια ειναι οτι τιποτε δεν σκοτωνει τον ανθρωπο οσο η απωλεια της ελπιδας.Πολλοι φοβουνται τις κακουχιες,τις στερησεις,την προσωρινη δυστυχια.Ολα αυτα ο ανθρωπος εχει τη δυναμη να τα ξεπερναει αρκει να εχει κατι στο οποιο να ελπιζει.Υπαρχουν πολλες ιστοριες αιχμαλωτων πολεμου που αντεξαν ανειπωτα βασανιστηρια γα χρονια,επειδη ειχαν ενα ισχυρο κινητρο να ζησουν,μια ελπιδα να επαναφερουν κατι/καποιους στην ζωη τους.Στις ανατολικες χωρες η παρανοια για την προστασια του Κρατους,οδηγουσε στη φυλακη αλλα και στην απολυτη υπαρξιακη εξαλειψη οσους διανοουνταν οτι κατι μπορει να μην πηγαινει καλα με το σοσιαλιστικο Κρατος.Οι κρατουντες αξιοποιησαν ψυχολογικες μελετες που εδειχναν οτι ο καλυτερος τροπος να"σπασεις"εναν διανοουμενο ειναι να του στερησεις τη δυνατοτητα για δημιουργια,να τον αναγκασεις σε μια θλιβερη,μηχανιστικη,επαναλαμβανομενη υπαρξη-αυτη ακριβως που απαρνηθηκε οταν διαλεξε να ασχοληθει με την τεχνη του.
Ειναι ακριβως αυτη η συνειδητοποιηση στο γραφειο του ανωτερου του που εμποδιζει τον Βισλερ να παραδωσει το φακελο με την αναφορα για τη "συνωμοσια"του συγγραφεα,κανοντας τον συνενοχο ως το τελος.Για αυτο και το επιμαχο αρθρο του συγγραφεα μιλα για την ανυπαρξια στατιστικων για τις αυτοκτονιες ως υπερτατη αποδειξη της απελπισιας στην οποια ειχαν οδηγηθει τα πιο σκεπτομενα τμηματα του πληθυσμου της DDR.
4.εξαιρετικες ερμηνειες για μια αληθινη και εξαιρετικη ιστορια!
ο HGW,διακεκριμενος λοχαγος της Σταζι ζει μια μοναχικη,στερημενη ζωη που παιρνει νοημα μονο απ τη συνεισφορα του στη στηριξη του καθεστωτος που εχει μαθει να υπηρετει.Οταν αντιλαμβανεται οτι ολος αυτος ο τρομερος καταπιεστικος μηχανισμος εχει κινητοποιηθει για να υπηρετησει μονο την ερωτικη αντιζηλια του υπουργου, ο σιωπηλος,απολυτα συγκρατημενος,θανασιμα αποτελεσματικος λοχαγος βρισκεται αντιμετωπος με την περιεργως εμμενουσα ηθικη του.Προφανως αυτος ο σκιωδης ηρωας πιστευε οτι ολα τα κακως κειμενα γινονταν για να υπηρετησουν ενα μεγαλυτερο,ευρυτερο καλο,γεγονος που τα εκανε ανεκτα στη συνειδηση του.Η καταρριψη αυτης της πεποιθησης τον κανει να παραβει τους κανονες θελοντας να συμβαλλει λιγο στην αποκατασταση του δικαιου και τελικα μπλεκεται σε μια αλληλουχια αποκρυψεων και πραξεων που εγκλωβιζει και τον ιδιον στο επικινδυνο παιχνιδι που παιζεται με τελικη συνεπεια να πληρωσει κι ο ιδιος τιμημα(χανοντας τη μεχρι τοτε νοηματοδοτρια εργασια του).Ο αγελαστος ανακριτης της Σταζι θα προδωσει το καθεστως του μη προδιδοντας την εσωτερη ηθικη του...σ'ολοκληρη την ταινια το προσωπο του ειναι ανεκφραστο και σφισμενο,μια μασκα καθηκοντος. 2 χρονια μετα την πτωση του τειχους,ακομα ανωνυμος και υποβαθμισμενος,θα δει το ποστερ με το προσωπο του συγγραφεα που προστατεψε και θα μπει στον πειρασμο να κοιταξει το νεο του βιβλιο "Σονατα για εναν Καλο ανθρωπο".Η θεαση της αφιερωσης στον Σταζι κωδικο του θα χαραξει στο προσωπο του το μοναδικο ανθυπομειδιαμα σε ολη την ταινια...η δικαιωση μιας αγνωστης σε ολους προσωπικης ιστοριας,μιας αγνοημενης,στερημενης υπαρξης που ομως παντα υπηρετουσε αυτο που θεωρουσε σωστο,σε λιγα συμβολα..."Να το τυλιξουμε για δωρο?"ρωτα ο υπαλληλος.
"Οχι,αυτο το βιβλιο ειναι για μενα"απαντα,και κυριολεκτει.
ΥΓ.η φωτογραφια ειναι δικη μου,απ το check point "charlie",το διαχωριστικο οριο του Αμερικανικου τομεα...ποσα δραματα εχουν παιχθει εκει περα...