Παρασκευή, Ιουλίου 17, 2009

Όταν το ΙΒ γνώρισε το "ελληνικό δαιμόνιο"...

Θα έχετε διαβάσει βέβαια τα σχετικά με την διαρροή θεμάτων στις ελληνικές εξετάσεις του ΙΒ....Ενας Έλληνας καθηγητής,προφανώς με "καλές σπουδές και βιογραφικό",υπεύθυνος του προγράμματος ΙΒ σε γνωστό Ιδιωτικό σχολείο,χάρη στο συνδυασμό θράσους-κουτοπονηριάς-άκρατης φιλαργυρίας και έλλειψης ηθικών φραγμών που συνιστούν συχνότατα αυτό το 'δαιμόνιο",αντί να αισθάνεται περήφανος για την θέση Κύρους που κατείχε,επέλεξε να πωλήσει έναντι αδρής αμοιβής θέματα των εξετάσεων σε γονείς μαθημένους να παρακάμπτουν τους όποιους κανόνες αξιοκρατίας.

Υποτίθεται ότι όσοι επιλέγουν να στείλουν τα παιδιά τους στο ΙΒ,αφενός μεν έχουν τα οικονομικά μέσα να το κάνουν και να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές των παιδιών τους στα καλύτερα εκπαιδευτ.ιδρύματα του εξωτερικού,αφετέρου εμμέσως
εκδηλώνουν την απαξίωσή τους για τα ελλην.Πανεπιστήμια και την κατάσταση της Ελλην.Παιδείας.
Υποτίθεται δηλ.ότι πληρώνουν για μια καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης.Πως συνδυάζεται αυτό με την αγορά θεμάτων στις εξετάσεις του ΙΒ?
Μα προφανώς διότι κι εδώ ο Ελληνας προκρίνει το Φαίνεσθαι από το Είναι.Ας είναι το "παιδί" αδιάφορο και άσχετο...θα του 'αγοράσουν" την επιτυχία στις εξετάσεις.Θα μπορέσουν να κάνουν το ίδιο και στα απαιτητικά πανεπιστήμια του Εξωτερικού όπου θα διεκδικήσει την εισαγωγή του?
Πιο δύσκολα,αν και με κάποια γενναία 'δωρεά" όλο και κάτι γίνεται.
Το ζητούμενο δηλ.είναι να αποκτηθεί-με κάθε τρόπο ή μάλλον με την τακτική της ήσσονος προσπαθείας(διότι τι τα έχουμε τα λεφτά άμα είναι να ζοριζόμαστε?)-η έξωθεν μαρτυρία μιας (πλασματικής..)κοινωνικής και πνευματικής υπεροχής,το μίνιμουμ απαιτούμενο διαβατήριο για τις θέσεις που οι γνωριμίες και τα λεφτά της οικογένειας εγγυώνται οτι θα καταλάβει ο αντιγραφέας φελλός.
Είναι όμως και ένδειξη της όλο και πιο στεγανής ταξικοποίησης του συστήματος της Παιδείας.Το ΙΒ και η επιλογή της αγνόησης των ελλην,πανεπιστημίων και η απευθείας εισαγωγή στις πιο ονομαστές σχολές του εξωτερικού είναι φυσικά υπόθεση των "μεγαλοαστών" που θα τους διαφοροποιήσει στο μέλλον από τους αποφοίτους της μεσαίας τάξης.Απ'ότι λέγεται,υπάρχουν φραγμοί στο ποιά παιδιά μπορούν αρχικά να ενταχθούν στο πρόγραμμα(προτιμώνται εκείνα με την δυνατότητα πανάκριβων "ιδιαίτερων"μαθημάτων) και προφανώς υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός και για την βαθμολογία που έδωσε το κίνητρο για την απάτη.
Απ την άλλη,ο δρόμος για τα ελλην.πανεπιστήμια περνά φυσικά μέσα απ την "επένδυση" στους διαδρόμους της παραπαιδείας και αφορά ουσιαστικά την μεσαία τάξη και κάτω,όσους δηλ.πλήρώνουν,αλλά όχι αρκετά...

Τι να πει κανείς για τους γονείς που είναι οι ηθικοί αυτουργοί της απάτης?
Νεόπλουτοι,εθισμένοι στο να παρακάμπτουν οποιοδήποτε πλαίσο κανόνων(αφού κατά πάσα πιθανότητα έτσι απέκτησαν τα πλούτη),μαθημένοι στο ότι "όλα αγοράζονται",δίχως φραγμούς και ηθικούς ενδοιασμούς "δείχνουν το δρόμο" και στα βλαστάρια τους...
Αλλά μια στιγμή....
Αν υποθέσουμε οτι σ'ενα μεγάλο ποσοστό γονέων υποψηφίων φτάσει η πληροφορία οτι έναντι ενός εφικτού τιμήματος δύνανται να γνωρίζουν τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων,πόσοι νομίζετε οτι δεν θα αξιοποιούσαν την "δυνατότητα"?
Εδώ είναι το κομβικό ερώτημα για την ελλην.κοινωνία:μια κοινωνία βαθιά εθισμένη στην Διαφθορά,με πρωτόγνωρη ανοχή-ακόμα και ηρωοποίηση-των πρωταγωνιστών της.Μια κοινωνία απ την οποία έχει χαθεί παντελώς πλέον η αίσθηση του αρχαίου ελλην.Μέτρου, της Αρμονίας,της Ιδέας της Ηθικής και της Ευγενείας που αποτέλεσε το πρότυπο της κοινωνικής συμπεριφοράς τα χρόνια της ελληνικής ακμής.
Και για να μην έχουμε αυταπάτες,η αίσθησή μου είναι οτι με το αξιακό σύστημα που έχουμε,με την δικαιολογημένη δυσπιστία απέναντι στην λειτουργία των Θεσμών(που αποδεικνύονται κάθε λίγο ιδιαίτερα ελαστικοί στην αντιμετώπιση των προνομιούχων)
η πλειοψηφία των γονιών θα αξιοποιούσε αυτήν την "δυνατότητα"!
Ναι,ίσως ακόμα κι εγώ κι εσείς,γονείς που κατά τα άλλα αποδοκιμάζουν την διαφθορά,δίότι απλά θα πίστευαν οτι εξασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες στα τέκνα τους,ίσες με των έτσι κι αλλιώς" προνομιούχων".Έτσι διαχέεται το δηλητήριο της ακραίας διαφθοράς στο σώμα της Κοινωνίας:
όταν η καθολική επέκτασή της ισοδυναμεί με 'εκδημοκρατισμό",με ακύρωση λόγω γενίκευσης του προνομίου των Ολίγων(οι οποίοι βέβαια ήδη
θα έχουν βρει άλλα πεδία όπου να επιβεβαιώνουν την κυριαρχία τους πάνω στις μάζες).
Αν αύριο δημοσιοποιηθεί το όνομα του εφοπλιστή που αγόρασε για λογαριασμό του "βλαστού" του τα θέματα,νομίζετε οτι θα εισπράξει την απαξία που του αρμόζει?
"Μαγκας" θα θεωρηθεί απ την συντριπτική πλειοψηφία των νεοελλήνων!Αντίθετα,μπορείτε να φαντασθείτε τι θα συνέβαινε στην αρχαία ελληνική Εκκλησία του Δήμου αν αποκαλυπτόταν κατι ΄τετοιο?Αν γλύτωνε τον λιθοβολισμό,αναμφίβολα θα εξοριζόταν,στερημένος απ τα προνόμια του Αθηναίου Πολίτη και με την περιουσία του δημευμένη.
Κάθε τέτοιο περιστατικό-ίδίως όταν έχει να κάνει με διεθνείς θεσμούς- υπονομεύει την αξιοπιστία όλων μας και δυσχεραίνει τις κινήσεις μας στο εξωτερικό.
Την επόμενη φορά που στο εξωτερικό θα μας κοιτάξουν με ερωτηματικό και δυσπιστία ακόμα κι αν έχουμε τις καλύτερες των προθέσεων ας αναγνωρίσουμε οτι είναι προιόν της εκτεταμένης μας διαφθοράς που έχει εξισωθεί με το "δαιμόνιο της φυλής".

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ "ΠΛΑΚΑΣ".
Γιώργο, καιρό έχω να διατρέξω τα εδώ κείμενά σου. Με το κλείσιμο των σχολείων φρόντισα την επομένη να εξαφανιστώ για δέκα μέρες από τα εδώ σαν μια πρώτη γερή αίσθηση της αξίας των Διακοπών. Αναχωρώ δε σε λίγο για τους Τόπους που διαρκώς με φανερώνουν, και σου αφήνω έναν σύντομο χαιρετισμό.
Όλα όσα γράφεις είναι η οικτρή Πραγματικότητα. Να την χαρακτηρίσω κι "αναπόδραστη"; Δεν ξέρω. Και δεν ξέρω, γιατί επιμένω (έστω και δονκιχωτικώς) να παλεύω μαζί με εκείνους που ακόμα δεν αντέχουν ούτε να στραβοκαταπιούν το χάπι της "προσαρμογής" σ' αυτήν. Χαίρω δε ιδιαιτέρως που κι εσύ ανήκεις σ' αυτούς που εξέχουν από τον ωκεανό της Διαφθοράς του επαγγελματικού σου χώρου. Οι πειρασμοί, το ξέρεις, είναι πολλοί. Και πολιορκητικοί. Κι όσο γεννούν την Οργή, τόσο επιφέρουν και την κατάθλιψη. Μέχρι που, στο τέλος,περιορίζεσαι στο να πεις "αυτοί την δουλειά τους, κι εγώ την δική μου".Το θέμα είναι αυτό κι έτσι ακριβώς όπως το προσδιορίζεις: ο εμποτισμός του κοινωνικού συνόλου, η τοξίνωσή του από την Διαφθορά. Εδώ πια δεν χωρούν οι λογικές του
"καϋμένου" που αναγκάζεται για λόγους επιβίωσης να δοκιμάσει λιγάκι από την χρήση του Συστήματος. Το μαγαζί το φτιάνουν οι πελάτες. Και το μαγαζί κάνει χρυσές δουλειές όχι τόσο όταν ανταποκρίνεται στις φυσικές ανάγκες των πελατών αλλά -κυρίως- όταν κανακεύει κι εξυπηρετεί τις πεποιημένες τέτοιες, τις ονειροφαντασιές τους. Η Παιδεία, από πολλές δεκαετίες, έπαψε πια να είναι Παιδεία και λειτουργεί ως ένα αναγκαστικό πέρασμα (με σκοπό να αφήνει και τα ολιγότερα ίχνη-αποτυπώματα στην υπόσταση των μαθητών) ένα πέρασμα, λοιπόν, για την ..."καριέρα". Έτσι, πριν την "καριέρα" ο έφηβος φεύγει από το σχολειό με ένα "εφόδιο" ζωής: δεν είναι πολίτης! Στον έφηβο το σχολειό ούτε καν υπαινίσσεται την μετασχολική του προσωπική Ευθύνη για την Πατρίδα στην οποία ζει. Άσε που και η λέξη "πατρίδα" έχει γίνει βορά των αθλίων κι αφρόνων νεοεθνικοφρόνων .... Από τα σχολικά του χρόνια ο έφηβος είναι μια θλιβερή καρικατούρα του κόσμου και της κοινωνίας που του "παραδίδουν" οι μεγάλοι.Κι αυτό είναι τόσο μα τόσο θλιβερά Έκτυπο! Είναι η αναίρεση της ίδιας της Εφηβείας, η οποία μια χαρά υπνώττει στο γρονθοκόπημα μέσα στα κωλόμπαρα, γίνεται υποτεταγμένη θεραπαινίς της εκάστοτε φορητής τεχνολογίας, και σούρνεται απονευρωμένη και Κουρασμένη -πριν καν Βαπτισθεί στον Κάματο- στη περιβάλλουσα κοινωνική λασπουριά. Θα μου πεις ότι υπερβάλλω. Τα ζω, όμως, καθημερινά στις τάξεις που η καθεμιά τους αποτελεί ένα τυχαίο και μη δείγμα-τομή της κοινωνικής πίτας.Βέβαια, οι τάξεις στις οποίες προσωπικά μπαίνω είναι των μεσαίων και κάτω και όχι των "νεο- " κι απάνω. Ακόμη χειρότερα, θα μου πεις, και δυστυχώς θα το υποστηρίξω κι εγώ.

Ανώνυμος είπε...

Ξέρεις πόσο καταθλιπτική είναι η "πλάκα" μαθητών μου που εκστομίζουν το "έλα, δάσκαλε, με ένα πενηντάρικο μου δίνεις τα θέματα;". Δεν είναι καν "πλάκα". Είναι η απόλυτη ματαίωση που βιώνεις συνειδητοποιώντας το ότι "αυτός εδώ δεν πήρε πρέφα όχι απ' τα μαθήματα αλλά ούτε καν από μένα". Είναι από αυτές τις "πλάκες" που ηλιθίως το γυρνάς κι εσύ στην "πλάκα" για να τις αντέξεις, κι ας πλαντάζεις μέσα σου. Σισύφειος αγώνας, Γιώργο. Η πέτρα ανεβοκατεβαίνει επιβεβαιώνοντας το Παράλογο του "έργου". Και κάθε φορά λες "μπας και καεί κανένας, μπας και μείνει κάτι σε καμιά μοναχική (κι απομονωμένη) εξαίρεση" και συνεχίζεις παίρνοντάς το απόφαση ότι δεν μπορείς να κάνεις κι αλλιώς. Γιατί αν μπορούσες, θάσουν διάσημος "μάγκας" (καθώς το λες) κι όχι "άσημος" δάσκαλος μαθητών που ήδη μαθητεύουν (κι αριστεύουν) Αλλού. Κάποτε, το σχολειό ήταν απομονωμένο από την κοινωνική πραγματικότητα και γίναν Αγώνες για να ανοίξει τις πόρτες και τα παράθυρά του στην Ζωή. Τώρα, το σχολειό μπάζει από παντού. Και το τραγικότερο : δεν μπορεί να συμβάλει το παραμικρό ούτε καν σε τοπική ή σημειακή μεταποίηση/επιδιόρθωση της Πραγματικότητας. Δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος του γιατί δεν προξέχει αυτής.Δεν προτείνει κάτι άλλο από το βαθμολογικό πακετάρισμα προμαγειρεμένων προϊόντων και την προώθησή τους (ως ταινία μεταφοράς) στο επόμενο στάδιο. Το σχολειό προσωποποιείται στον δάσκαλό του. Κι εκεί επαναλαμβάνεται η δύσκολη ιστορία του ερωτήματος για την προΰπαρξη του αυγού ή της κότας. Για να μην κλείσω απολύτως απελπιστικά: υπάρχουν δάσκαλοι που αγωνίζονται. Υπάρχουν αρκετοί δάσκαλοι που ακόμα αγωνίζονται. Δεν ξέρω αν υπάρχουν επίσης πολλοί δάσκαλοι που θάθελαν να αγωνιστούν.Το βέβαιο πάντως είναι, ότι η πολιτεία μονίμως αγωνίζεται για την απαξίωση του δημόσιου σχολειού. Με συνεχείς προβοκάτσιες και με κροκοδείλιους κοπετούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας που το Μόνο που την απασχολεί είναι να είναι πάντα κάπου πολιτική ηγεσία.Ένας περιοδεύων θίασος πολιτευτών που επιτηδείως μανουβράρουν και γυρολογούν άλλοτε στο "Παιδείας", άλλοτε στο "Μεταφορών", άλλοτε στο "Τουρισμού", άλλοτε στο "Οικονομίας" με μόνο τους άγχος το ατσαλάκωτο προφίλ του πολιτευτού και την επανυπουργοποίησή τους σε κάθε απειλούμενο "ανασχηματισμό".
Αναχωρώ για τις διακοπές μου - τον Ιερό Μισθό κάθε μοχθούντος δασκάλου- ξέροντας ότι το "ραντεβού τον Σεπτέμβρη" θάναι στην ίδια πιάτσα.
Καλές διακοπές.

vasikos metoxos είπε...

Η κοινωνία της αρπαχτής φίλε, έχει και τις εκφράσεις που περιγράφεις με άψογο τρόπο στο ποστ σου.
Ο "Γιγαντάκιας" και η "Βρωμού" είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος με τους νεόπλουτους - χορηγούς των "μεγάλων" πανεπιστημίων, που αγόραζουν τα πτυχία για τα βλαστάρια τους, προκειμένου να είναι βλάκες με τη βούλα του Χάρβαρντ...
Χώρα απατεώνων φίλε. Αυτό είμαστε. Και όποιος αντιστέκεται κινδυνεύει να βρεθεί στο ψυχιατρείο.

squarelogic είπε...

Νίκο,
έλειψα και γω το Σ/Κ κι άργησα λίγο ν'απαντήσω.Ευχαριστώ ιδιαίτερα για τα εκτενή καιμεστά σχόλιά σου,ιδιαίτερης σημασίας διότι μοχθείς καθημερινά στον χώρο της Παιδείας,και μάλιστα με την αληθινή έννοια του όρου.Τώρα αν βρέθηκε μαθητής να πει σε σένα να του δώσεις τα θέματα με κανα 50ρικο,θα πρέπει νάναι ψυχικά τυφλός!
Καλή ξεκούραση,και θα προγραμματίσουμε οπωσδήποτε το ραντεβού για την ανάρτηση τη σχετική με το έργο σου τέλος Αυγούστου.

squarelogic είπε...

Βασικέ,

οπότε και σύ και γω και μερικοί ακόμα ιντερνετικοί φίλοι θα πρέπει να κάνουμε κρατήσεις για δωμάτια...

γ.κ. είπε...

Κατάφεραν να μας κάνουν Συνένοχους!

και αυτό είναι πρόβλημα γιατί αυτό τους κρατάει σε ζωή!

Είναι απελπιστικό και πολύ πολύ μαύρο αν ....δεν θες να κάνεις "κράτηση" αλλά να διορθώσεις

υγ. τόσο που γράφεις "αλλά να διορθώσεις" και νομίζεις πως είσαι κιόλας στο "δωμάτιο".

glenn είπε...

Είπες:
"Έτσι διαχέεται το δηλητήριο της ακραίας διαφθοράς στο σώμα της Κοινωνίας:
όταν η καθολική επέκτασή της ισοδυναμεί με 'εκδημοκρατισμό",με ακύρωση λόγω γενίκευσης του προνομίου των Ολίγων(οι οποίοι βέβαια ήδη
θα έχουν βρει άλλα πεδία όπου να επιβεβαιώνουν την κυριαρχία τους πάνω στις μάζες)."

Ά-Ψ-Ο-Γ-Ο-Σ. Τα είπες όλα.